De case voor case management

Nu bedrijven steeds meer digitaal worden, kunnen ook de processen van deze bedrijven niet achterblijven. Dat is natuurlijk niets nieuws en het is ook geen rocket science, maar toch lijkt het erop dat veel organisaties geloven dat ze al hun processen al hebben gedigitaliseerd. Dit is echter maar gedeeltelijk waar. Het verbinden van een bestaand back-endsysteem via API's met een app is slechts het eerste deel van het digitaliseren van processen binnen een organisatie. Voor echte digitalisering is er net dat beetje extra nodig om het tot een volledig digitaal proces te hervormen.


Laten we de case van een digitale bank nemen als voorbeeld. Nieuwe fintech-startups trekken nieuwe klanten aan met een frisse gebruikerservaring, die vaak nieuwe functionaliteiten bieden waar bestaande banken nog niet aan hebben gedacht. 

Een voorbeeld? Het overzicht van de betalingen die je in het verleden hebt gedaan op basis van je huidige locatie. Andere banken hebben deze functionaliteit nog niet eerder bedacht, om de eenvoudige reden dat hun bestaande back-end processen dergelijke verzoeken niet aankonden en ze ook niet waren ontworpen om dat soort functionaliteit aan te kunnen. 

Hetzelfde geldt voor digitale processen. 

Als we naar een case in verzekeringen kijken, weten we allemaal hoe de processen in werking treden, nog steeds met gebruik van papier als belangrijkste communicatiemiddel. In het digitale tijdperk, waar iedereen een smartphone heeft en dus talrijke foto's van een case kan maken en een snelle manier van communiceren verwacht via WhatsApp, Facebook Messenger of een van de vele andere digitale communicatiekanalen, zijn klanten op zoek naar een aanpak die nauwer samenhangt met hun dagelijks leven en digitale gewoonten. Case management, en in een breder perspectief, digitale procesautomatisering is een reeks oplossingen om die digitale native processen te automatiseren.


IBM Business Automation workflow is uniek gepositioneerd in de markt. Het integreert de mogelijkheden van bedrijfsprocessen en case management in een enkele workflow-oplossing. Het verenigt informatie, processen en gebruikers om een ​​360-graden beeld te bieden van het werk om optimalisaties te stimuleren. Door deze twee te combineren, brengt IBM één oplossing voor het beheer van de creatie van 'doorleefde' containers met gegevens, content, teams, taken, gesprekken en auditeerbare geschiedenis, samen met de flexibiliteit van een casusysteem.